L-Glutamin je neesenciální aminokyselina. Ve svalech se vyskytuje s většinovým podílem, zhruba 70% ze všech aminokyselin. Dostatek L-Glutaminu v těle je nezbytný pro růst svalů.

Najdeme ho v podstatě ve všech produktech, kde se nachází protein. Takže ve všech živočišných produktech, dále například v luštěninách.

 

Účinky

L-Glutamin má antikatabolické účinky, což znamená, že pomáhá zamezovat svalovým úbytkům. Bez něj by svaly prakticky nemohly existovat. Chrání svaly před zraněním a urychluje regeneraci po tréninku. Za zmínku stojí i detoxikační účinky a podpora imunity.

Naštěstí je to neesenciální aminokyselina, tedy tělo si ji dokáže samo doplnit. Bohužel při náročných a častých trénincích se rychleji spotřebovává a bez doplnění z vnější se nestihne obnovit. Proto vrcholový sportovci glutamin pravidelně doplňují pomocí sportovních doplňků stravy.

 

Dávkování

Při cvičení 3x týdně můžete L-Glutamín zařadit do svého plánu v menších dávkách. Například 5 g denně. Nejlépe 2,5 g po tréninku a 2,5 g na noc. V netréninkové dny ráno a na noc. (2,5 g = 1 zarovnaná čajová lžička)

V případě že posilujete 4x týdně L-Glutamin už začíná mít větší smysl. Doporučuji cca 10 g za den. Nejlépe 5 g po tréninku a 5 g na noc. V dny bez tréninku ráno a na noc. (5 g = 1 vrchovatá čajová lžička)

Pokud to s cvičením myslíte vážně a neomezují vás finanční prostředky, dávkování L-Glutaminu můžete zvýšit i na 20 g za den. Ale takové dávkování bych volil jen v případě, že kulturistiku vykonáváte na profesionální úrovni a jste pod dohledem trenéra ;-)

!!! Držte se doporučeného dávkování na obalu svého produktu !!! 

 

 
 

Chceš se přidat?

Hledáme tyto partnery:

- Závodník
- Fitness Centrum
- Fitness Trenér
- Fitness Bloger
- Fitness závody
- Redaktor