BCAA je název pro směs tří esenciálních aminokyselin. Valin, Leucin a Isoleucin. Aminokyseliny hrají hlavní roli v rozvoji a růstu svalů.

Různé studie dokazují, že nejvýznamnější aminokyseliny jsou právě ty, co jsou obsaženy v BCAA. A proto je vhodné přidat BCAA do vašeho denního plánu.

 

Význam 

BCAA aminokyseliny nemají svou roly jen při růstu svalů. BCAA slouží i jako prevence před zraněním při tréninku, protože zesilují svalová vlákna. BCAA se hodí i v případě, kdy chcete zkrátit dobu regenerace vašeho svalstva. Díky kratší regeneraci se Vám čím dál méně bude stávat to, že půjdete do tréninku s unavenými svaly z předešlého tréninku.

BCAA mohou užívat i cvičenci, kteří se snaží zhubnout. BCAA neobsahují tuky ani sacharidy a mají navíc ANTIKATABOLICKÉ účinky, což se v dietě určitě hodí !

 

2:1:1 je ideální

Udává se, že optimální poměr mezi aminokyselinami Leucin, Valin a izoleucin je 2:1:1

 

Dávkování

Doporučuje se dávkovat 5 - 10 g BCAA denně. Pro regeneraci po tréninku. Pro ochranu svalstva před tréninkem. V praxi se běžně užívá 5 g před a 5 po tréninku. BCAA je možné užívat i mimo tréninkové dny, určitě tím nic nepokazíte ;-) !!! Řiďte se doporučeným dávkováním na svém produktu !!!

Velmi podobné účinky má i aminokyselina se jménem L-Glutamin. Vrcholový sportovci právě glutamin a BCAA velice často kombinují.

 

Jaké druhy a jak správně vybrat BCAA se dočtete zde