Každý koho se zeptám na otázku jak zhubnout břicho? Odpoví: No určitě mi pomůžou nějaké cviky na břišní svaly. To je ale omyl. Cviky na břišní svaly pomůžou akorát k pevnosti a pěkným rysům bříška, popřípadě k růstu břišních svalů. Velkým problémem ale je, že toto krásné bříško zůstane schované za haldou tuku, který ho obaluje. Takže prioritním úkolem je shodit tuk.

Jak na to?

Strava

Prvním a to nejdůležitějším nástrojem je správná strava. S optimálním příjmem proteinu, omezením sacharidů a téměř vynechání tuků. Jak jsme si řekli v článku sacharidy, denní příjem sacharidů pracujícího muže, by při hubnutí neměl přesáhnout 2 g na 1 kg vaší váhy. Pozor při výpočtu se musí vynechat tuk. Je tedy zapotřebí vědět míru podkožního tuku. Jak ho změřit se dočtete v článku: jak změřit podkožní tuk. Takže, pokud muž váží 100 kg a má 20% podkožního tuku, počítá s 80 kg čisté váhy. Jednoduchým počtem dojdete k tomu, že denní příjem sacharidů by měl být 160 g. S denním příjmem tuků je to stejně, akorát se počítá s 0,2 g na 1 kg vaší váhy. I když jen hubnete, nezapomínejte na proteiny, hrají roli v budování a ochraně svalstva. Při hubnutí je doporučené denní množství proteinu 1,5 g na 1 kg vaší váhy. Z čeho a jak si složit jídelníček najdete v konkrétních jídelníčkách. Na co si ve stravě dávat pozor, najdete zde.

Pro shrnutí

U muže na 1 kg váhy.

Sacharidy - 2 g, bílkoviny - 1,5 g, tuky – 0,2 g

U ženy je to na 1 kg váhy o něco méně.

Sacharidy – 1,6 g, bílkoviny - 1,2 g, tuky – 0,2 g

 

Cvičení

Druhým úkolem cvičení. Pokud chcete dostát dobrých výsledků je potřeba cvičit minimálně 2x týdně. Jak jsem výše naznačil, sedy-lehy vám k zhubnutí stačit nebudou. Hlavními cviky pro hubnutí jsou cviky zaměřené na velké svalové partie, jako jsou nohy, záda a hrudník. Proč vám hned řeknu. Velké svalové partie při výkonu spotřebovávají mnohokrát více energie než břicho samotné a tak rychleji spalují tuky. Vtip je v tom, že když cvičíte nohy, nepálíte jen tuk na nohách, ale na celém těle. Vhodné cviky najdete v cviky. A tréninkový plán si můžete vybrat zde. Pokud začínáte cvičit doma, nejvhodnější cviky jsou dřepy a kliky.

 

Co ještě může trochu pomoct

Pomoct vám s hubnutím můžou i zcela běžné věci. Máte doba výtah? Zapomeňte na něj, choďte pěšky. V práci to samé. Pokud je to možné, nejezděte autem, choďte pěšky nebo MHD. Prospějete sobě i planetě. Zkrátka nebuďte lenoši ;-)

 

 

 

 

Hledáš kvalitní sportovní stravu?

Kvalitní sportovní strava

 

 
 
Spolupracujeme
------
Závodníci
- Michal Trykar
- Michal Klečka
- Radek Maršálek
- Sandra Šlajchová
- Michal Klečka
- Jakub Šedivý
- Filip Grznár
- Pavel Beran
- A další...
------
Natáčeli/fotili jsme:
- Tomáš Kašpar
- Ludvik Michel
- A další...
------
Akreditace
- EVLS 2012
- EVLS 2013
- EVLS 2014
- Mr. Olympia Am.
------
SKFČR
- Pořádali jsme:
- Mistrovství Čech 2013
- Mistrovství Čech 2014
- Mistrovství ČR 2015
------

Chceš se přidat?

Hledáme tyto partnery:

- Závodník
- Fitness Centrum
- Fitness Trenér
- Fitness Bloger
- Fitness závody
- Redaktor