Uvažujete, že začnete cvičit? Myslíte si, že je to příliš velká dřina, kterou nebudete zvládat a určitě Vám na ni nezbude čas? A když už to zvládnete a čas si najdete, tak se výsledky projeví za dlouhou dobu? Můžu Vás s klidem upozornit, že se mýlíte. Dřina je to jen taková, jakou si sami zvolíte. Základ je dvě hodinky týdně, což zas tak kritické není. A výsledky na sobě pocítíte již po pár hodinkách. Sice z Vás zatím nebude Mr. Olympia, ale poznáte, že za tak krátkou dobu jste dostáli určitého pokroku. Například to, že vyjdete schody do pátého patra, aniž byste se zadýchali. Už jen to je krok dopředu. I takhle malé krůčky Vás budou hnát víc a víc dopředu a za nějakou dobu nebudete chtít s cvičením skončit. Budete ho mít jako drogu.

Doména VelkéSvaly.cz je tu proto, aby Vám dala užitečné informace a pomohla Vám najít co nejjednodušší cestu ke zdravé a dobře vypadající postavě. V tomto článku Vám podáme jen základní informace pro začátek a letmo Vás navedeme, kde a co najdete.

Co od cvičení očekáváte?

Za prvé si musíte odpovědět na následující otázku. Co od cvičení očekáváte? Jsou dvě možnosti zhubnout tuk nebo nabrat svalovou hmotu. Možná si říkáte, proč je důležité toto vědět, když cvičit musím, tak jako tak? Je to důležité víc než si myslíte. Prvně si musíte zvolit správný tréninkový plán, protože jsou rozdíly mezi cvičením pro hubnutí, pro sílu nebo pro objem svalů. Za druhé si musíte zvolit správný jídelníček. Užitečné informace a rozdíly najdete v sekci  trénink a jídelníček.

Příprava na tělocvičnu

Určitě není na škodu, když se zhruba dva týdny před první návštěvou tělocvičny trošku připravíte. Lehce protahujte denně všechny končetiny. Provádějte jednoduché cviky, jako jsou dřepy, sedy-lehy, kliky, předpažování a upažování s lehkým závažím (např. PET lahví). To vše pro zahřátí svalů. Popřípadě můžete přidat běh. Cviky provádějte každý druhý den, aby svaly měly jeden den na odpočinek. Určitě Vám to do začátku pomůže.

Změna stravy a dostatek spánku

Ať už chcete svojí váhu zredukovat, ba naopak zvýšit, musíte se zaměřit, krom cvičení samotného, na správnou stravu a pitný režim. Jak už jsme si výše řekli, pro cvičení za účelem hubnutí je potřeba jiné stravy a hlavně jiného množství přijímaných živin, než za účelem nabírání. Rozdíl je zde znatelný. Více si o správném příjmu živin řekneme v samostatných článcích, které se budou zaměřovat na to, kdy, v jakém množství a v jaké formě živiny přijímat. Touto problematikou se bude zaobírat sekce jídelníčky. Dále se nesmí podceňovat spánek, svaly totiž nerostou při tréninku samotném, nýbrž při takzvané regeneraci: Regenerace je doba, kdy tělo odpočívá, zejména ve spánku. A právě proto je důležité, abyste věnovaly dostatek času spánku, alespoň 8 hodin za den.

Výběr vhodného fitcentra

Vyberte si svoje fitcentrum. Důležité aspekty při výběru fitcentra jsou: počet a kvalita strojů, které nabízí k použití, cena a otevírací doba. Nic víc potřebovat nebudete. Co se týče vybavení, většina fitcenter jsou na tom dobře, minimálně pro začátek. Cena se určuje v závislosti na konkurenci a technické vybavenosti. Samozřejmě postupem času jich můžete projít a vyzkoušet víc a poznáte, jaké Vám vyhovuje.

Obavy z první návštěvy fitcentra

Když si vzpomenu na mojí první návštěvu posilovny, tak přesně vím, čeho jsem se obával. Za prvé, že otevřu dveře a vyvalí se na mě houf nadřených borců, kteří na mne budou upírat své zlé pohledy a budou si říkat: „No co ten tady dělá? Bože jak von to zvedá? No to je hrůza.“ A za druhé, že vůbec nebudu tušit, co mám dělat. První obavy se ukázaly jako velmi milné. Sice tam pár borců bylo, ale jediné co se stalo, bylo to, že mne všichni slušně pozdravili a dál už se starali jen o to, aby jim nespadla nějaká stokilová činka na hlavu ;-), žádné posměšky, ani řeči neproběhly. S druhým problémem se Vám pokusíme pomoci na našem serveru VelkéSvaly.cz. Pokut i přesto máte obavy, není na škodu začít cvičit s kamarádem, který s Vámi bude chtít chodit, věřte ale, že se nemusíte ničeho bát. V kulturistice a hodně dalších sportech se kolega, se kterým cvičíte, nazývá sparing. Plusy a mínusy cvičení se sparingem najdete v samostatném článku výhody a nevýhody cvičení se sparingem.

První návštěva posilovny

Konečně je tady “den D“.

Vezměte si do batohu nějaké tričko, volné kraťasy, popřípadě tepláky, ručník a hlavně čisté a pohodlné boty na přezutí. Popřípadě mýdlo.

Pár pravidel chování v posilovně

 

 

  • - Cvičit v sandálech nedoporučuji, protože se po tělocvičně válí hromada železných činek, o které si můžete ukopnout malíček.
  • - Po vstupu do tělocvičny je slušnost nahlas všechny pozdravit.
  • - V tělocvičně je zvykem, že si všichni tykají.
  • - Vypněte si vyzvánění na telefonu.
  • - Netelefonujte v tělocvičně.
  • - Používejte na lavici ručník, jako podložku.
  • - Když cvičíte na stroji a vzdálíte se, nechte na něm svůj ručník. (znamení, že je obsazen).
  • - Neblokujte stroj při telefonování, vybavování atd.
  • - Když Vás někdo požádá, jestli se může s Vámi na stroji střídat, vyhovte mu, pokud Vám to nebrání ve správném provedení série.
  • - Když chcete používat již obsazený stroj, požádejte, jestli se můžete střídat.
  • - Když Vás někdo požádá o pomoc, snažte se mu vyhovit, pokud to bude ve Vašich silách.
  • - Když potřebujete pomoc, nebo radu, nebojte se kohokoli zeptat.
  • - Vracejte náčiní zpět na místo, kam patří.
  • - Chovejte se slušně.

Jak a jaké cviky cvičit se dozvíte v sekci trénink a cviky

 

Sportovní doplňky

Sportovní doplňky se užívají k doplnění sacharidů, bílkovin, vitamínů, minerálů, ke zvýšení síly a vytrvalosti, zvětšení objemu svalů, redukci podkožního tuku, ochraně kloubů, svalů, šlach a mnoho dalšího. Například: hojně známý a účinný kreatin nebo kofein, různé vitamíny, minerály, aminokyseliny atd. Jedná se o volně prodejné výrobky, které nejsou brány jako zakázaný doping, a přesto mají velice vysoký potencionál účinnosti. Sportovní doplňky jsou bezesporu velkým pomocníkem v posilování. Je ale nutné mít na mysli, že na trhu je mnoho různých výrobců. Většina produktů je předražených. A proto si pročtěte pozorně sekci  sportovní doplňky. Pokusíme se vám doporučit nějaké výrobky s dobrým poměrem cena/výkon

Klikněte na F

 
Spolupracujeme
------
Závodníci
- Michal Trykar
- Michal Klečka
- Radek Maršálek
- Sandra Šlajchová
- Michal Klečka
- Jakub Šedivý
- Filip Grznár
- Pavel Beran
- A další...
------
Natáčeli/fotili jsme:
- Tomáš Kašpar
- Ludvik Michel
- A další...
------
Akreditace
- EVLS 2012
- EVLS 2013
- EVLS 2014
- Mr. Olympia Am.
------
SKFČR
- Pořádali jsme:
- Mistrovství Čech 2013
- Mistrovství Čech 2014
- Mistrovství ČR 2015
------

Chceš se přidat?

Hledáme tyto partnery:

- Závodník
- Fitness Centrum
- Fitness Trenér
- Fitness Bloger
- Fitness závody
- Redaktor